Alla inlägg under mars 2009

Av Ulrika Skoog - 27 mars 2009 13:12

Nej jag får ju inte glömma bort att skriva något om pappan till de här härliga fem!! Elvis har fullt upp med att vakta, han brukar ju i vanliga fall inte bry sig så hemsk mycket om saker som händer ute osv, men nu ska det skällas och morras! Här är det ingen som kommer in obemärkt! Han har full koll på allt och alla och bästa platsen är soffan utan för "valprummet"....för om han ligger där kan han snegla ner till Ginza och valparna. Ginza verkar tycka det är okej, det är bara vi människor som ibland menar att han inte behöver vara uppe. Men han håller sig på rätt avstånd...ja det verkar han och Ginza själva ha klurat ut...

Elvis är jätte bra med valpar och vi kan känna oss helt trygga med honom, hade han fått hade han nog helst legat i valplådan han också....


Igår kväll fick jag fler härliga besked så nu om allt går som det ska är ytterligare en av grabbarna tingade och ska bo nere på Österlen....dom är ju inte stora än men det känns väldigt bra att ha lite koll på läget redan, ja jag erkänner jag älskar att planera, att veta är mycket bättre än att inte veta, för mig iaf.


Nu ska jag och sonen äta lite...kanske blir det lite över till Elvis och Ginza....förresten, det brukar det ju nästan alltid bli.

Tills vi hörs eller ses....ha det gott!

Av Ulrika Skoog - 27 mars 2009 07:54

Tänk vad man vänjer sig snabbt! Att inte ha de små knorrande grabbarna i huset vore helt otänkbart och då är dom bara 4 dagar gamla.

Trots regn och rusk ute känns livet enkelt när man har så fina små knoddar att titta på.....

Av Ulrika Skoog - 26 mars 2009 08:06

Bara vi får vara nära mamma så kan vi ligga hur som....

Livet är gott helt enkelt!!

Av Ulrika Skoog - 26 mars 2009 07:37

Redan små tjockisar, men det är klart vad annat kan man bli om man bara äter och sover. En av herrarna som jag redan från börjar kallade Sumo är som namnet skvallrar om, störst och tjockast, han var även den ända valpen som kom ut med rumpan först. Honom hittar man nästa alltid hårt fast på en tutte. Han är än så länge en klar favorit...hmmm undra varför?? Kan väl inte vara hans justa inställning till livet ;-) Det är riktigt häftigt att man redan kan ana olikheter, den ena gapar mer än den andra osv...


Såhär långt är två av grabbarna redan "tingade", vilken av små pruttarna det blir till dom är ju inte klart än...nej dom får växa till sig ett tag först.

Jag vet iaf att i Hässleholm finns en mycket lycklig Carina som i maj ska få hem sin efterlängtade lille valp, förresten vad ska du kalla honom?

Ellie och Rikard som just i dags läget bor på Gotland för att efter sommaren bosätta sig i Sollentuna längtar också mycket efter sin lille krabat....sedan innan har dom också unge herr Melker (Optimal Flex Addicted) undra vad han säger om att inte var ensam "barn" ;-) Er nästa blir ju hans halvbror, har ni funderat på namn ännu??


Vet att flera längtar efter att komma på besök, men som jag sagt så är det inte så mycket att titta på än...men runt att de är tre veckor tar jag gärna emot besök och tills dess ska jag hålla er uppdaterade här....

Av Ulrika Skoog - 25 mars 2009 12:36

Att ha valpar i huset, dom knorrar, piper och Ginza är perfekt. Knappt att hon vill med ut och kissa, nej det är bara om man "tvingar" henne, lyfter henne ur valplådan...men sen springer hon ner och ut själv iaf, när hon är klar går det med raket fart upp till sina valpar igen.

Blir så grymt imponerad av henne, tänk att detta är hennes allra första kull!!

Det ser så enkelt ut på något vis, hon vet precis vad hon ska göra och har koll på alla fem så att dom är nöjda. Att instinkten sitter så djupt rotad är riktigt häftigt!


När jag blev mamma för första gången kändes det inte alls enkelt, jag visste inte alltid vad jag skulle göra och inte göra...men för Ginza har det varit en självklarhet.

Av Ulrika Skoog - 24 mars 2009 16:47

Här är dom alla sovandes i en hög. Är dom bara inte hur söta som helst?? Äter och sover om vart annat, vilket härligt liv.

Undra så vad vi ska kalla dom och vad dom ska heta i stamtavlan???



Av Ulrika Skoog - 24 mars 2009 08:04

Inte lätt att fota små bångstyriga grabbar, men här är en av dom. Han är även en av dom som har mest vita tecken, så löjligt gullig!!

Av Ulrika Skoog - 24 mars 2009 06:23

Natten har varit lugn, grabbarna äter och har det bra i värmen från sin mamma. Ginza har fått välförtjänt vila.


Dock måste jag säga att vakna till en decimeter snö är faktiskt ingen hit, blir ju hel knäpp på alla dessa väder omslag. Blä!! Nej tacka vet jag vår, sol och värme. Idag ska inte jag gå ut mer än nödvändigt iaf!!!


Tillbaka en stund till sängen...vi ses senare!

Ovido - Quiz & Flashcards