Alla inlägg under augusti 2007

Av Ulrika Skoog - 14 augusti 2007 10:49

Oj vilka dagar jag har haft....mitt nya trimrum är klart, vad bra det blev.

Ginza har varit på sin första utställning i Sverige och blev BIR-valp med en mycket fin kritik. Vilken tjej jag fått tag på, så kul att visa.....vilka steg hon har. Jag visade även fram Amigo till champion, grattis till Jessika och Hanne...härligt med en ny Skybar champion...Vi hade en underbar dag i Ronneby med fantastiskat väder.


Igår fick jag en underbar liten överraskning i brevlådan från Tyskland....Elke Fischer (kennel vom Zigerunerwald) har gjort så fina bedlington terrier till mig av fönsterfärg...perfekt till min trimväska.....fast de är så söta att jag knappt vill använda dem ;-)


Oh...vet ni vad igår fick vi vår brunn att fungera :-) Vet det låter kanske knäppt, men vi har en tomt på 2200 kvadratmeter som man inte gärna vattnar med kommunalt vatten....


Igår klippte jag "Elvan" ned klippning på kroppen...han är så läcker i sin korta klippning...massor av färg....skönt för både honom o mig...jag vet ju ändå inte vart han ska visas nästa  gång....han saknar ju bara ett CACIB för sitt Internationella Championat....det hade varit nått de.


Inför helgen laddar vi iallafall inför Nyköping....hopppas på lika fint väder där. Har aldrig varit där innan och ser framemot det, men mest hysteriska skratt o dryga skämt på resan dit o hem.....med Hanne!


Ha det gott alla vänner...nu ska jag njuta av mina sista  semester dagar i underbart väder.

Av Ulrika Skoog - 9 augusti 2007 14:33

Härligt, härligt...äntligen svensk sommar. 26 grader i skuggan, underbart!!

Nu är mitt nya trimrum snart, snart färdigt....det blir skit bra. Stort tack till min älskade sambo som gör så mycket för mig!


Ser med spänning framemot helgen o utställningen i Ronneby där Ginza gör sin svenska debut, visserligen i valpklass....men ändå :-) Vet en Nina i Tyskland som är nervig....


Lägger upp en mys bild på Elvis och Ginza....så söta


Tills vi hörs o ses igen...ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards