Alla inlägg under augusti 2011

Av Ulrika Skoog - 26 augusti 2011 03:32

            Den 13 augusti (1 valp, 1 hane, 5 tikar) i otroligt vackra Ronneby brunnspark blev Ginza BIR, tog cert och cacib och fick sitt Svenska Utställningschampionat! Vilken dag, solen strålade och Ginza och jag hade väldigt roligt! Jag tackar domaren August De Wilde för att han såg min fina stjärna! BIM blev hanen Secret Style´s Prince Charming även han med cert och cacib. GRATTIS Maria!! Vilken härlig dag vi hade, mycket trevligt!

Telefonen gick varm till husse, Hanne, och Nina Bläser kennel Arc-en-ciel, möttes av jubel och hurra, tack tack!!

I gruppen blev det ingen placering men vi visade upp oss iaf, strax innan fick vi njuta av vackra Blå Skuggans Make My Day i valpfinalen, som klarade sig fram till det var 8 kvar, jisses en sån flott liten dam!



Icke att förglömma hade jag fina Thea Optimal Flex Eden Log (Ginzas & Foppas dotter) med mig och hon gjorde sin officiella utställningsdebut, tyvärr var vi inte överens hon och jag, hon vägrade visa sig hur jag än gjorde. INGET bet på hennes envishet denna dagen! Fick en mycket bra kritik som föll på just hennes motsrävighet, så det slutade med Very Good. Kändes faktiskt helt okej med tanke på att han gillade henne för övrigt! Nu är det övning som pågår, snart är det nämligen dags för henne att visa upp sig igen!! Lilla-envisa-troll!! 


Hade också nöjet att träffa lilla supersöta "Lycka" Skybar Mojitos For Two igen, hon blev 3 bästa tik. Det är en fröken jag gillar jätte mycket att hon dessutom har en väldigt trevlig husse och matte är ju ett stort plus!


Tusen tack för fina foto tagna av Sonny Kjellander och Maria Lundberg http://www.linnekullagard.se/


Var en mycket härlig dag med trevligt sällskap!

// Ulrika


Ovido - Quiz & Flashcards