Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Ulrika Skoog - 30 mars 2009 13:47

Passade på att ta ett foto medans Ginza var och åt sin lunch. Funderingarna på deras namn fortsätter....kanske med lite tur har jag bestämt mig till ikväll.

Av Ulrika Skoog - 30 mars 2009 10:34

Tänk de små är redan en vecka. Underbart härligt är det att se dom växa och frodas. Ett par av dem piper mer än de andra och har också börjat morra. Tuffa som bara den :-) Faktiskt såhär långt är det ettan och den siste som kom ut som är dom som lever runt mest...det kanske ändrar sig sen men det är ibland ett fasligt liv på dom.


Ginza är tålmodig och sköter sina små ypperligt. Nu kan hon dock äta sin mat där nere istället för att få allt serverat i valplådan. Jag ser det dock som ett väldigt gott tecken att hon knappt velat lämna sin valpar. Vatten har hon hela tiden och hon dricker massor, men det är klart om man har fem stöddiga grabbar att dia så krävs det energi!


Idag fick jag reda på vad Toras lille kille ska heta.....han ska heta STURE!

Himla kul att få reda på vad de ska kallas! Själv har jag stort huvudbry över vad de ska heta i stamtavlan...hmmm Jag är inte så fiffig när det kommer till sånt. Sen vet jag inte om dom ska eller inte heta något på B. Första kullen heter Optimal Flex Addicted och Access..... Undrar om jag ska fortsätta på alfabetet eller ej?? Hade tre namn i huvudet innan dom föddes....men till fem små grabbar....ja jag har att tänka på helt enkelt!


Oh förresten....valparna har börjat dofta så himla gott, ja valpdoft är underbart.... Förstår om ni är avundsjuka!




Ovido - Quiz & Flashcards