Alla inlägg under juli 2009

Av Ulrika Skoog - 19 juli 2009 21:16

Idag var det då dags för lille Keno (Optimal Flex UFO Inferno) att flytta. En sprudlande glad Pia kom tillsammans med sin son Jonathan för att hämta hem sin alldeles egna valp. Vi gick igenom det mest elementära, papper och formaliteter. Sedan var det lite fika och snack, Keno vägrade lämna Pias knä....Ett par timmar gick snabbt och det var dax för dem att köra. Keno verkar tro att Pia och Jonathan alltid funnits i hans värld för han knatade glatt med dem till bilen.

Har redan fått rapport om hur det gått och än så länge så funkar det bara fint. Han invigde sitt mya hem genom att bajsa på golvet :-)


Vi önskar stort lycka till!! Det är allt lite tomt här hemma utan honom men det känns ändå himla bra.....

Av Ulrika Skoog - 16 juli 2009 10:12

Jag är så glad!! Undrar ni varför?? Jo det har varit många intresserade på Keno men jag har inte riktigt känt att det varit 100 procentigt! Men så i förra veckan fick jag ett mail som gjorde mig glad, rätt frågar och rätt intresse. Så i söndags kom då Pia hit för att hälsa på, det kändes helt rätt direkt, Keno blev "kär" och det blev Pia också :-) Timmarna gick och vi hade en väldigt trevlig förmiddag.

Så på söndag flyttar vår fina Keno till Malmö, till sin familj bestående av Pia och hennes son Jonathan. Jag vet att dom längtar i massor och jag vet att Keno får det hur bra som helst hos dom. Kul är också att han ska fortsätta heta Keno. Tänk det är tredje valpen från mig som bor i Malmö, Fonzie, Sture och så nu Keno!


Sen har det kommit fler glädjade nyheter....rapporter från Sture, Kasper, Tulo och Wille har kommit. Alla verkar må så bra så och njuter av livet. Kasper är visst en riktig liten charmör på Carinas jobb och har fullt upp med att ha koll på folk. Tulo har lärt sig att det inte bara finns han här i livet utan också katter, hästar och höns. Sture har nu varit ett tag på vackra Öland med sin matte. Wille har fullt upp på Gotland och busar vilt med brosan Melker. På lördag kommer först Sture och sen Kasper för lite klippning. Ska bli kul att se hur de reagerar på att komma tillbaka.


Må gott i värmen...det ska vi!!

Av Ulrika Skoog - 9 juli 2009 09:45

Ja lille Keno finns fortfarande kvar och letar efter en egen "familj" att flytta till. Keno är en rolig hund och vet precis hur man charmar skorna av en. Han är aldrig skyldig till någonting nånsin!! Haft en del intresse för honom men än så länge är han fortfarande till salu. Han är färdig vaccinerad och i stort sett rumsren...så mycket av det "jobbiga" är avklarat ;-)


Han bröder verkar det gå himla bra för, underbart att emellanåt få rapporter! Misstänker att det snart börjar bli dax för klippning av dom??

De växer väl så det knakar precis som Keno!


Annars rullar det på....mina underbara ungar och jag försöker att njuta av ledigheten. Jag är inte den bästa i världen på att ta det lugnt men jag tycker att jag lär mig det mer och mer :-)

Jag är iaf ute och går väldigt mycket med hundarna, tyvärr är Keno lite för liten för att hänga med på de långa rundorna.

Jens går på semester v 30 och det ska bli himla skönt...


Ha det gott alla ute i sommar-sverige!

Vi hörs nog snart igen...

Ovido - Quiz & Flashcards