Alla inlägg under mars 2011

Av Ulrika Skoog - 26 mars 2011 01:34

Ofta i hundvärlden kommer Blocket.se upp som samtalsämne. Av någon anledning anses det vara "fult och oansvarigt" att annonsera via Blocket då det gäller planerade valpar och när man sedan har valpar. Varför kan jag inte riktigt förstå?? Om jag väljer att lägga ut en seriös annons på Blocket om att vi har valpar på G eller när vi sedan har valpar annonserar om dom är det inte då mitt ansvar att välja av dom som hör av sig? Eller är det genast så att jag är en dålig uppfödare och dom som kontaktar mig via Blocket är dåliga valpköpare?? Jag har sålt flera valpar till Blocket-valpköpare, usch fy och skäms på mig då eller? Kan inte alls se problematiken i detta. På Blocket kan du hitta annonser från strumpstickor till de vackraste av guldsmyckena! Där emellan finns mina (dock inte nu) och många andras vackra valpar! Gör detta mig till någon tvivelaktig typ av bilhandlare, nej inte alls. Vare sig folk kontaktar mig genom Blocket, Svenska Kennelklubben, Skandinaviska Bedlingtonklubben, Svenska Terrierklubben, via kontakter, via ja vad som så är det ändå JAG och mitt sunda förnuft som avgör vilka som jag känner förtroende för och inte! Det jag inte förstår i detta ämne är varför det är okej att annonsera i tidningar, vovve.net mm men inte Blocket? Jag kanske sticker ut hakan som omväxling   men jag kommer fortsätta annonsera där då jag anser att jag faktiskt har flera FANTASTISKA valpköpare som hittat just MIG genom Blocket! Finns tom dom som har två hundar från min kennel! Nu när jag tänker efter där så hittade jag min allra största hund-kärlek Elvis genom Blocket. Utan honom hade det aldrig blivit såhär bra som det har! Sedan är jag lyckligt lottad då jag kan ser att jag valde rätt valpköpare ja eller att dom hittade mig, hur nu dom än gjorde det?! Kvittar mig hur som haver jag har sålt mina valpar med en stor respekt för Valpköparen och valpen och känslan har varit helt rätt varje gång.


Så vet ni vad jag hejjar vidare för sund inställning till livet, det är du som avgör hur du vill annonsera ingen annan! Komiskt är dock när man ser annonser från dom som ALDRIG skulle annonsera där. Jag hoppas på att möta många fina människor och hundar genom livet, på vilket sätt våra vägar möts spelar ingen roll!


Nu ska jag kika vidare på spännande annonser, kanske hittar jag något....


 

Den här underbara hunden hittade vi på Blocket för snart 8 år sedan! Min allra finaste Elvis som jag håller så kär trots att han är en Blockethund!


Vi ses och hörs! // Ulrika

Av Ulrika Skoog - 23 mars 2011 08:38

 

Stort grattis till grabbarna i Ginza & Elvis kull födda den 23 mars 2009.

Optimal Flex Extra Terrestrial, Space Invaders, Babylon Five, Mars Attacks, UFO Inferno även kallade Wille, Casper, Tulo, Sture och Keno!!


Hoppas att ni får en fin dag med något extra gott att tugga på!

// Ulrika

  

Hela klanen :)

Av Ulrika Skoog - 4 mars 2011 10:22

Jag inte kan jag riktigt berätta vad det handlar om men jisses vilken kul och annorlunda förfrågan jag har fått gällande hundarna    vi får väl se när jag kan släppa på detta.


Annars rullar livet på, äntligen med längre promenader och cykelrundor! Det tackar vi herr Bore för! Fått en del väldigt trevliga telefonsamtal och mail från folk som är intresserade av rasen och ev valp. Spännande!


Tack för gratulationerna till Theas resultat, mitt hjärta bankar hårt för lilla damen...vi får väl se om domarna tycker lika i framtiden!


Ha det fint, vi hörs!

// Ulrika

Skapa flashcards