Alla inlägg under februari 2011

Av Ulrika Skoog - 27 februari 2011 15:14

Fina Optimal Flex Eden Log blev igår BIR valp på Hässleholms valputställning, domare Lisa Molin!  

 

 

 


  


 


  


Thea fick så otroligt fin kritik och ja jag VET att det "bara" är en valputställning, men ack så viktigt att allt gick bra. Thea löper dessutom för första gången så det var mycket som var nytt! Tack Maggan och Jörgen för att ni tar så väl hand om henne och för att ni orkar med mig :)

Gårdagens BIM blev stilige Secret Style´s Prince Charming.


Jag var och är stolt som en tupp över min fina fodertik som jag hoppas otroligt mycket på. // Ulrika  

Av Ulrika Skoog - 25 februari 2011 20:42

  


(Tagen med min mobil)

Detta är "Thea" Optimal Flex Eden Log, som imorgon ska på sin första valputställning.... håll tummarna för oss!

Av Ulrika Skoog - 24 februari 2011 08:35

  

Bjuder idag på en bild på Ginza från 2007, alldeles ny i Sverige, Skåne...cirkus 8 månader.

Hon är fortfarande som en valp, glad sprallig, galen, knasig, väldigt mycket terrier och sådär helt hysteriskt rolig! Ginza är och förblir såhär drygt 4 år gammal fortfarande kul. Men tänk om hon hade velat vara lite, ja bara lite mer "flickig", kanske fört sig lite mer försiktigt!! Men egentligen så ÄLSKAR vi ju just det med henne, hennes tokerier, fjantighet och FULLT ÖS MEDVETSLÖS! Så nja när jag tänker efter så vill vi ha henne precis som hon ÄR!!!


Tyvärr har vi inga utställningsplaner för henne, bara just av anledningen att domarna på de närmsta utställningarna är inte alls för den typen av hund som hon är....Ja vilken typ är hon?? Lång, välgående, vackert huvud, dock faller det ibland pga hennes storlek, hon är lite stor, jag vet det!! Tyvärr inget att göra åt. Hon är dock en rastypisk Bedlington, ja och hon tjurar tyvärr, att världens gladaste hund ibland tjurar ihop totalt är såååå frustrerande! Men men skam den som ger sig!

Dessutom är hon en fantastisk avelshund, familjehund och som bidrar väldigt mycket till vår familj. Hon är och förblir vår "lilla TYSKA"   


Skulle gärna vilja åka mer på utställningar, men med jobb, mycket av det helgarbete, små barn, hus osv gör att jag inte alltid får ihop tiden!

Dessutom åker jag inte på utställningar där jag i förväg finns en chans för mina hundar!


Nu ska jag bylta på mig kläder och ta mina något galna hundar på en lång runda i skogen! // Ulrika

Av Ulrika Skoog - 12 februari 2011 09:19

  

Min så vackra "kennel-logga", gjord av Lisa på:krutrut

Hanne hade beställt den till mig av henne så fick jag den av henne som present, blev bara sådär alldeles löjligt glad, fick den som orginal verk som hänger fint i sin ram här hemma. Nu fick jag även den på fil så nu ska den visas upp så klart. Tusen tack igen!


// Ulrika :)

Ovido - Quiz & Flashcards