Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Ulrika Skoog - 6 mars 2009 09:36

Igår torsdag var det då dax för bedlington terrier på världens största hundutställning CRUFT`S. Bäst i Rasen blev underbart vackra Rivendown Rohan Ash, även kallad Lilly, domare var Mrs P Morton.

Uppfödd och ägd av Richard och Wendy Scorah.

Jag har träffat dom båda två ett par gånger och sett deras hundar på Cruft´s, deras bedlington är friska, rastypiska och väldigt bra mentalt.

Förutom detta så finns ju så klart vackre Riven hos Hanne, dvs Rivendown Gandalf The Grey som också är pappa till vår gemensamma tik Tindra....

Så man kan väl säga att jag gott nock kan vara extra stolt över Lilly´s BIR :-)

Direkt rapporterna tackar jag för, Hanne!


Tänk vilken känsla att vinna där, måste vara helt galet faktiskt, det är ju mäktigt att bara vara där...att sedan springa där i ringen....ja hjälp vad nervös jag skulle vara. Hmmm kanske någon gång är man där och visar.

Vem vet??


Tillbaka till verkligheten. Allt lunkar på här hemma, Ginza blev badad och klippt igår!! Hon är ju så duktig min lilla dam, så snäll och tålmodig har hon blivit. Magen putar mest åt alla håll och tuttarna är stora som hallon. Mätte magen och den var 53 cm tjock! Längtar galet mycket efter att se vilka som döljer sig där inne. Ginza själv verkar må bra, lite trött, seg och illa mående är hon väl. Men får hon bara vara med och framförallt ligga på soffan och få tjocka magen kliad så är hon nöjd!!

Dock får jag säga att det känns som om jag har fått en labrador här hemma, ja herre gud vad hon äter. En halv gurka rullade ner på golvet igår och snabbt som tusan var hon där för att käka upp den. Hon bryr sig inte om det är gurka eller kött, ALLT äts med samma fart och glädje!! När Oskar äter något får man vara med för hon bara tar saker direkt ur handen på honom....tack o lov är han ju så van så han klarar det där ganska bra!


Må gott där ute, vi hörs snart igen!



Ovido - Quiz & Flashcards