Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Helgen

Av Ulrika Skoog - 23 februari 2009 10:36

Ja då var helgen över...gud vad tiden går fort! I fredags blev det inte mycket av med städningen, nej jag och Oskar satsade på att baka en rejäl omgång med kanelbullar istället :-) Mums!


I lördags då var det dax för valp utställning i Hässleholm, närmare bestämt i Qupolen. Hanne hade anmält Foppa, som är efter Cello och Tova!! En jätte stilig ung herre som alldeles säkert kommer att röja loss i utställningsringarna! Jag som är en riktig svagis för huvud föll så klart för hans fantastiska huvud och klockrena bett.

Han behöver bara lite mer självförtroende, detta var hans debut och det är inte lätt med alla nya intryck.

Kul var det iaf att komma iväg och framförallt flamsa och tramsa med Hanne några timmar. Länge sen vi sågs och det var utställning iaf!!

Nu har jag inte så mycket och visa då Ginza är dräktigt men det har också varit svårt att hitta domare på de svenska utställningarna som jag har känt varit värt att anmäla för! Kasta pengarna i sjön när man redan vet att den och den domaren inte gillar ens hund är ju helt kass....men vi kommer igen till sommaren...


Igår gjorde jag inte så mycket, lite plock blev det som vanligt. Mina fogar och annat var inte helt överens med mig igår, tack o lov kunde jag inta soffan och se Svante Johansson vinna en världscupsseger i hästhoppning. Så sällan jag ser en hel tävling, men det är verkligen imponerande!!


Men våra lurviga fossor dvs hundarna är det bara bra, Ginza är lite dryg och behöver ut och kissa mest hela tiden...men jag känner igen mig själv i det, jisses vad det trycker på.

Igår kom då mer snö och det var rena rama blöt snön som bara blev slask...tvi!!

Hoppas, hoppas att den så hett efterlängtade våren snart kommer!!


Nu ska jag åter till verkligheten...ha det gott!

Bilden ovan är lilla fröken bus!! Dvs Ginza ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards