Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Ulrika Skoog - 18 februari 2009 11:27

Ginza fick fina magen mätt igår...44 cm blev det! Tycker dock hon känns tjockare än vad måtten visade...men men det blir vad det blir!! Absolut tror jag att hon är dräktig, speciellt efter samtal med en mycket god vän och uppfödare nämligen Hanne som intalade mig om att jag faktiskt skulle sluta oroa mig för att hon skulle gå tom, hon visar ju alla tecken på dräktighet!! Tur att jag har Hanne, inte alla uppfödare är så benägna att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet. Det är synd att uppfödar-världen är så väldigt ensam på något vis, sällan man känner att man vill varandra väl utan det är mycket missunsamhet och skit snack! Tänk om vi istället hade fokuserat på rasen som vi har gemensamt och arbetat för för den....ja ja det är väl önske drömmar. Jag står för det jag gör och gör det jag tror på!! Nämligen föder upp hundar med fokus på sundhet!!


Igår var jag ute och cyklade med hundarna, Ginza som i vanliga fall springer som en galning tog det ganska lugnt och sprang mest runt mig. Ja alltså jag cyklar där jag kan släppa dom lösa :-) Elvis som sprang som en galning och undrade varför Ginza inte hängde på, han försökte få henne och leka men nej hon ville inte riktigt!! Annars är hon ju aldrig bang för att springa och skälla, bitas och härja. Hon är sig helt enkelt inte sig lik...


Ha det gott i stuge värmen....


Ovido - Quiz & Flashcards