Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Inte som man tänkt sig....

Av Ulrika Skoog - 11 februari 2009 16:58

Ja alltså jag hade tänkt skriva om sol, fågelkvitter och snödroppar....men från strålande solsken har vi idag vinter, men en dryg decimeter snö!!

Inte alls vad jag hade önskat, nej fy jag hade hoppats på vår nu...men det dröjer visst lite till!!

Som jag sagt till flera idag, kunde vi vara utan snö i december så kan vi absolut vara utan den nu....


Iallafullafall så tror jag att Ginza är dräktig, hon mätte igår 41 cm runt magen och tuttarna är som geléhallon, ja sådär söta röda.....annars är hon tröttare, hungrigare och konstigare än vanligt!! Jo jag menar hon skäller och morrar helt utan anledning, hel knasig men så söt!

Så nu tror jag att vi kommer att ha valpar i huset i slutet av mars.

Hon blev igår "renoverad", hon var så duktig och tålmodig...bad, klippning, klor och öron stod på schemat.

Så kvällen igår tillbringades på soffan med en alldeles mjuk och härligt doftande Ginza!


Nu ska jag bygga snölykta med sonen, tur att någon blir road av snön :-)

Ha det gott tills vi ses och hörs igen..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards