Direktlänk till inlägg 10 juni 2007

En härlig helg...

Av Ulrika Skoog - 10 juni 2007 20:48

Ja så var det söndag kväll igen...jisses vad helgerna går fort. Men visst vi har haft mycket att göra. Fredagen bestod av att uppvakta en student, mycket trevligt....igår var det Jens syster som firade sin 20-års dag....ja herre gud, hon vara bara 12 när jag träffade henne första gången. Go´mad, mycke mad o mad i rättan tid (så säger vi här i Skåne ;-) Blev det!! Ja, sen idag har vi haft fullt upp med saker i o kring huset.....ja min kloka mamma sa en gång -man blir aldrig färdig med ett hus! Ja ja tänkte jag.....men hon har rätt...hela tiden nya projekt. Jag är så glad iaf....för snart kommer mitt nya trimrum bli klart nere i källaren....svalt o skönt är det där nere :-) Har klippt o trimmat i tvättstugan nu o det har funkat bra men då MÅSTE man städa efter varje hund....inte lika kul, nu kan jag snart rå mig själv o inte tänka på tvätt o annat som jag bli fullt med hund hår!!

Elvis har tyckt det varit riktigt jobbigt med värmen nu....vi har haft 30 grader i skuggan, han har bara legat i skuggan eller grävt lite i sanden o lagt sig där.


Imorgon blir det en tidig morgon, får gå upp vid halv sex...gå en lång runda med "Elvan"...sen hem duscha, lämna barn på dagis, köra till Hässleholm, träffa Hanne där o följa med henne till trimmet i Helsingborg o "praktisera"....ska bli jätte kul, jag har lärt mig så otroligt mycket av henne o är säker på att får göra det imorgon också :-)


Nej nu blir det lite slapp framför TV:n.....


Ha det gott alla vänner även dom jag inte känner ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards