Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Ulrika Skoog - 4 juni 2007 20:54

Såhär stod det i Kristianstadsbladet, bildtext: 

Ullig som ett litet lamm är den ovanliga rasen Bedlington terrier. Det finns bara tio i Skåne. Det här är Melker.

Sen stod det så här i artiklen:

I kön på väg in till manegen står bedlingtonterriern Melker som fyller ett år just denna lördag. Bedlingtonterrier är en ovanlig ras i Skåne, men både Melkers ägare Ellinor Stenström och Birgitta Nilsson är förtjusta i dem.

– De är lugna inne och har full fart ute, säger Birgitta Nilsson som hade bedlingtonterrier i 30 år och är sekreterare i Skandinaviska Bedlingtonterrierförbundet, även om hon inte har någon hund längre.

Av Ulrika Skoog - 4 juni 2007 20:24

Precis 6 månader så visades Ginza i Dusseldorf av Nina Bläser för den franska domaren Patrick Parson, med kritiken VV/Very Promising. Jätte kul!

Snart....eller kanske inte så snart åker vi och hämtar hem vår lilla bedlington-dam. Annars har helgen bestått av jobb, jobb och åter jobb. Jag jobbar natt och var tredje helg är det "min tur"....ja ja nu är det ett tag till nästa helg, förhoppningsvis ;-) För det vet man aldrig.


I fredags kom Ellenor och Melker (Optimal Flex Addicted) hit för en klippning inför lördagens bravader som bestod av "Hundens Dag" på Yllan i Kristianstad. Förutom Ellenor och Melker så fanns Birgitta på plats. Dom hade haft en jätte bra dag, Melker var uppskattad av både stora och små. Han fick till och med vara med i Kristianstadsbladet idag, oj så stolt jag blev. igår var det då dax för Elvis att infinna sig på Yllan, han skjutsades in av Jens och Oskar och lämnades över till Birgitta (själv sov jag efter nattens jobb)...........de ni!! Ja...ni som känner mig vet att det inte är så ofta min "Elvan" är på vift utan mig. Men jag var själv där vid tvåtiden och enligt Birgitta hade han skött sig utmärkt. Kul var det att ställa upp i SKBK`s rasmonter på hemma plan och allt.


Tills vi ses o hörs, ha det bra!!


Av Ulrika Skoog - 4 juni 2007 20:19

Nu stjäl jag rätt upp o ner Hannes idé att ha en blogg....hoppas att ni hittar lite roliga saker at läsa om.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards