Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Ulrika Skoog - 29 juni 2010 19:00

 

Vilken härlig dag!!! Med tanke på det underbara vädret så har valparna kunnat vara ute i flera timmar idag! Förväntade mig en del pip och gnäl när de satte sina små tassar i gräset för första gången! Men ack vad fel jag hade, inte en enda av dom tyckte det var läskigt! Utan snusade på blommor och gräs och busade runt i sin (för dom) stora hage!


Igår fick dom också för första gången smaka på "riktig" mat, dvs uppblötad torrfoder, som förra kullen kör jag Puppy Start från Eukanuba! Var jätte nöjd med det fodret och är jätte nöjd med deras foder överlag! Ett par av dom var lite skeptiska mot nya käket, men när de andra smaskade på så kunde de inte motstå!! Verkar funkat alldeles utmärkt för deras små magar också! Även idag har dom fått smaka och nu fattade dom grejen direkt!


Dagens utelek och utesov avslutades med kloklippning av alla vunxa som små! Måste säga att dom är otroligt snälla mina små troll, knappt några protester alls, men det är klart de var ju ganska trötta också  


Igår blev det klart att en av tikarna ska flytta till Lena i Borås, vet att hon längtar sååå efter sin lilla!


Fortsätter dock hålla lite på en grej....ni får fortsätta spekulera!!   


Ha det fint alla vänner, även dom jag inte känner!

Hörs snart igen! // Ulrika

Ovido - Quiz & Flashcards