Direktlänk till inlägg 21 juli 2010

Foder

Av Ulrika Skoog - 21 juli 2010 23:44

     

Detta Puppy Start fodret är det som valparna äter och kommer att äta vid flytten! Efter en vecka eller så kan man börja fasa in den nya maten. Då det är inom samma märke och speciellt utevecklat för valpar och sedan juniorer så ska det inte vara några problem, men låt infasningen ta en vecka iaf! Jag skickar med av det här fodret till er alla!


Sedan är det dax då för junior foder som jag tycker att valpen/junioren äter till den är minst 1 år, därefter är det vuxenfoder som gäller!


Bilderna kommer härifrån http://www.severa.se/ där finns massor bra att läsa och bilder att titta på!


Jag kan nog inte säga det för många gånger men SNÄLLA håll inte på att byta foder till din valp/hund!! Servera maten i en kvart ta sedan undan den, för att behålla en god aptit! När valparna flyttar till sina nya familjer så har dom aldrig fått något annat att äta!! Kladda inte med för mycket "godis" mm dettta gör att valpen äter sämre av den ack så viktiga maten! Valparna äter blötad mat och vill säkert göra det ett bra tag framåt! Vill man ha lite godis till sin valp så ta ett par torra foderkulor, det räcker!


Fråga mig gärna mer om sånt här, ja om allt möjligt!

// Ulrika

 
 
Ingen bild

maria och lycka

22 juli 2010 18:22

gualöv köpte en foxterrier där en gång itiden. vi kan ta hand om din stjärna om du skulle vilja.hanne kan vara referens till mej. ring mej så berättar jag mer 0471/43041 eller 0733/865796. min man och jag blev väldigt försjusta i bedlington efter haft boxer foxterrier o tollare. hälsningar maria o skybars mojitos for two. vi bor i emmaboda

 
Ulrika

Ulrika

23 juli 2010 09:48

Hej Maria!
Jaså du har varit här i byn och köpt en fox!! Vad festligt, världen är bra liten! Ja du jag får fundera på ditt förslag, ni bor lite väl långt härifrån!! Hanne har pratat gott om er så det vet jag skulle säkert bli bra!

http://www.optimal-flex.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards