Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Valparna är tingade, men vi letar fodervärd

Av Ulrika Skoog - 13 juli 2010 19:34

Så nu är det klart, valparna är tingade och ska få egna fina hem! Känns fantastiskt bra!


  • Optimal Flex Avatar- Marcus och Erica, Stockholm
  • Optimal Flex Labyrinth- Lotta och Jessi, Växjö
  • Optimal Flex Ladyhawke- Lena med familj, Borås
  • Optimal Flex Firefox- Anna Kulichová, Slovakien
  • Optimal Flex Eden Log, letar fodervärd i närheten av oss

Så nu har ni fått redan på hemlisen, nämligen just det att en av tikarna flyttar till Slovkien till Anna som har kennel och komer att visa den lilla damen i ringarna där nere!! Så himla kul och jag är så stolt över detta, ja det är jag över alla valparna och deras blivande ägare!! Jag hoppas att ni känner detsamma, tänk det är mindre än 3 veckor tills de börjar flytta!!   


Som sagt så leter vi fodervärd, intresserad?? Hör av dig/er snarast! Mina "krav" är att man bor relativt nära, pälsvårdsintresserad och utställningsintresserad!


Nu ska jag njuta av att det faktiskt fläktar lite ikväll, jisses så varmt det varit och är!!   


Vi hörs snart igen!! // Ulrika

 
 
Ingen bild

Lotta

14 juli 2010 10:55

Vad roligt! och spännande! =) Slovakien! det är riktigt tufft! Det känns underbart att vi snart får hem våran lille kille. Känns underbart att vi hittat en så underbar uppfödare med =)

Ja helt otroligt vad varmt det är :) Vi hade lite åska igår så det är som tur inte lika kvavt idag.

// Lotta & Jessi

 
Ulrika

Ulrika

14 juli 2010 13:06

Åh tack snälla ni! Så glad jag blir av det du skriver! :o)

http://www.optimal-flex.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Erica

17 juli 2010 20:47

OJ! Vi som är inne här så ofta, HUR kunde jag ha missat det här fina inlägget?! (Misstänker att vi tittade för mycket på bilderna istället *hrm* men de är ju så söta!)
Häftigt att ena tiken ska flytta utomlands, men lite svårare med valpträffar då ;)
För oss känns det jättebra, som jag sa tidigare så kontaktade vi just dig tack vare det du skrivit på din hemsida, vettiga tankar och det viktigaste för mig är ju att hunden är frisk och fungerar i vardagen och det är skönt att du inte lägger för mycket fokus på utställningar. Det ska bli jättespännande att få hem en egen liten ulltuss snart och jag ser fram emot att prova olika hundsporter med honom och även prova på att ställa ut honom (men då får du gärna hjälpa till haha)
Det börjar ju närma sig nu! Bara en lördag kvar som hundägare till bara en hund ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards