Direktlänk till inlägg 15 april 2009

Försäkring och mat....

Av Ulrika Skoog - 15 april 2009 10:11

Ja de små liven är fösäkrade hos Sveland, ett bolag som jag har haft ända sen vi köpte Elvis. Mycket nöjd med dom, väldigt trevligt och kunnigt folk som arbetar där och lätta att få tag på.

Jag rekommenderar självklart mina valpköpare att använda sig av Sveland och dom har en väldigt fördelaktig juniorfösäkring, som jag kommer att lämna blanketter om när valparna flyttar....

Titta gärna på deras hemsida www.sveland.se


Sen var det de här med hundmat! Våra hundar äter Eukanuba Working & Endurance. Ett foder för aktiva, hög presterande hundar. Detta är inte främst för att våra hundar jobbar extremt mycket utan för att dom måste få i sig mycket fett och protein. Dels för att hålla en god muskulatur och även för att pälsen ska vara så bra som möligt.

Jag är en start förespråkare av riktigt bra hundmat, dvs inget man kan köpa på ICA. Att göra egen hundmat är en konst i sig och inget jag skulle rekommendera utan att först gå en kurs i det.

Iaf så kommer valparna att få mat från Eukanuba, just för att jag tror och vet att dom gör bra hundmat. Så jag hoppas att mina valpköpare förstår viken av bra mat till sin valp. Det blir inte dyrare i längden än att chansa på ett billigt foder. Framförallt för att av ett bra foder behöver inte hunden ha lika mycket mängd som av ett billigt för att få i sig det den behöver.

Valpar brukar vara duktiga på att äta, men sen som juniorer brukar det vara lite jobbigt och maten är inte lika intressant och då är det extra viktigt att inte byta mat eller kladda mer än nödvändigt.

Här gäller det att vara envisare än en terrier ;-)



 
 
Hanne

Hanne

16 april 2009 07:11

Visst är det viktigt med bra mat till sina hundar och att hålla fast vid vägen att inte börja ge en massa extra. Kräsna bedlingtons finns det gott om, men har man ett bra foder så räcker det och ingen hund svälter ju ihjäl om man ger den mat.

Sedan tycker jag att det är JÄTTEVIKTIGT att man lyssnar på sin uppfödare som kan sin ras, sina hundar och sina valpars uppväxt och inte tar något annat foder bara för att någon i djuraffären påstår något annat.

Ett riktigt bra inlägg Ulrika!

http://kakasvalpar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards