Direktlänk till inlägg 10 april 2011

Funderar...

Av Ulrika Skoog - 10 april 2011 11:22


Ja måste säga att jag verkligen funderar på den här rollen jag har som uppfödare. Hmm är det värt allt jag lägger ner på det, känns inte riktigt så med den knappa responsen jag får för det.. Visserligen är jag inte den som föder upp flest valpar eller åker på flest utställningar, men jag är väldigt intresserad av det jag gör, säger aldrig något som jag inte vet något om. Men av någon anledning känns trösten klen....mycket jag vill och mycket jag ska. Men kanske inte alls som planerat, finns en gräns för hur roligt jag kan tycka saker är utan respons!



Lever ett enkelt liv med barn, gubbe, hus o hundar. Jobbar en massa och älskar mitt jobb! Kanske ska man bara vara glad? Och det är jag speciellt vid tillfälle så som när barnen kommer springande med ett leende på dagis och skriker MAMMA, att mötas av två underbara hundar som nästan river ner en av glädje när jag kommer hem eller när Jens ger mig den där kramen som bara han vet att jag behövde just då! Jag älskar vårt hus och ja jag är en riktig hemma-gris, längtar hem innan jag kommit iväg, men ibland hade det bara varit så skönt och självförtroendehöjande att få det där extra som uppfödare också.

Skitsnacket går runt, runt och runt! Det är helt uppenbart att jag måste hålla mig på min kant för att inte stöta mig med någon. Jag är en ganska social person men i dessa lägen väljer jag heller att vara "själv", inte lätt att veta hur man ska föra sig när vissa bara hälsar ibland, andra låtsas inte om en, andra gratulerar, ja och vissa "viskar" så högt att man måste vara döv för att inte höra....suck! Detta gör ju att jag absolut tvivlar på mig själv! Hundfolk är ett märkligt folk!


Misstolka mig rätt, mitt liv är bra just som det är, kanske är det jag som måste dra ner på mina förväntningar, ja att folk uppskattar det man gör är visst ingen självklarhet!


// Ulrika

 
 
Ingen bild

Kerstin

10 april 2011 22:35

Jag tycker du ska vara dig själv, det kommer man långt med.
Ha en skön vår önskar Kerstin.

Ulrika Skoog

22 april 2011 03:11

Tack Kerstin och tack detsamma!

 
Ingen bild

lena

12 april 2011 14:43

Uppskattning, ja det får Du vart fall av oss som är väldigt lyckliga ägare till Betsy. Helt underbar hund som alla fullkomligt älskar. Inte hade hon blivit sådan utan en perfekt uppfödare. Sen ser hon kanske inte som en perfekt klippt bedlington och en och annan kommentar åt det sura hållet har kommit rörande detta, men antalet kommentarer om henne som hund i alla andra avseenden är otroligt positiva. Så sträck på Dig Ulrika, Du gör ett fantastisk jobb med Dina hundar. Stora kramar från Betsy och hennes mattar.

Ulrika Skoog

22 april 2011 03:10

Tack Lena! Du gör mig rörd till tårar med dina rader! Bryr mig inte så mycket om frissan utan att jag vet att hon hamnat hos en fina familj som älskar henne!

Kram Ulrika

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards