Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Lite om G.....

Av Ulrika Skoog - 24 februari 2011 08:35

  

Bjuder idag på en bild på Ginza från 2007, alldeles ny i Sverige, Skåne...cirkus 8 månader.

Hon är fortfarande som en valp, glad sprallig, galen, knasig, väldigt mycket terrier och sådär helt hysteriskt rolig! Ginza är och förblir såhär drygt 4 år gammal fortfarande kul. Men tänk om hon hade velat vara lite, ja bara lite mer "flickig", kanske fört sig lite mer försiktigt!! Men egentligen så ÄLSKAR vi ju just det med henne, hennes tokerier, fjantighet och FULLT ÖS MEDVETSLÖS! Så nja när jag tänker efter så vill vi ha henne precis som hon ÄR!!!


Tyvärr har vi inga utställningsplaner för henne, bara just av anledningen att domarna på de närmsta utställningarna är inte alls för den typen av hund som hon är....Ja vilken typ är hon?? Lång, välgående, vackert huvud, dock faller det ibland pga hennes storlek, hon är lite stor, jag vet det!! Tyvärr inget att göra åt. Hon är dock en rastypisk Bedlington, ja och hon tjurar tyvärr, att världens gladaste hund ibland tjurar ihop totalt är såååå frustrerande! Men men skam den som ger sig!

Dessutom är hon en fantastisk avelshund, familjehund och som bidrar väldigt mycket till vår familj. Hon är och förblir vår "lilla TYSKA"   


Skulle gärna vilja åka mer på utställningar, men med jobb, mycket av det helgarbete, små barn, hus osv gör att jag inte alltid får ihop tiden!

Dessutom åker jag inte på utställningar där jag i förväg finns en chans för mina hundar!


Nu ska jag bylta på mig kläder och ta mina något galna hundar på en lång runda i skogen! // Ulrika

 
 
Ingen bild

Kerstin

24 februari 2011 22:05

Det var fint att läsa om fina Tyskan!!!
Hoppas nu att vintern ger sig snart.

 
Ingen bild

Carina i Vendelsö

24 februari 2011 23:30

Hej Ulrika!

Hoppas promenaden blev härlig och galet rolig! Jag brukar kika in här hos dig för att följa er. Har kärat ner mig i just denna ras. Verkar vara en mysig ras; lagom stor, glad, arbetsvillig...

I framtiden lär det nog bli så att jag kommer att ha en Beddlington flicka hos mig/oss. Just nu lägger jag ner min tid och kärlek på vår ridgeback Zico, snart 9 år.

Ha de gott!

MVH/Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards