Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Funderingar...

Av Ulrika Skoog - 3 juni 2009 09:30

Funderar på hur det går för de små i sina nya hem?? Ellie skickar mig dagliga sms om Wille så där vet jag att allt funkar.


Om Sture har jag inte hört mer....men jag misstänker att allt är bra. Han bor tillfälligt hos "mormor" tills Tora har semester.


Däremot vet jag inte riktigt hur flytten gick för Kasper?? Vet att både Carina mfl brukar läsa bloggen så nu undrar jag här. Har allt gått bra??

Jag tror visserligen inget annat för då hade jag fått veta det, men det är alltid kul att veta när det går bra.

Det är ju lite tomt här hemma, bara två som snart är en.... Men i samma veva är det jätte skönt. Många har frågat om jag inte tycker det är jobbigt att de flyttar. Men nej det tycker jag faktiskt inte. De fyra som var tingade blev ju det så tidigt så jag hann ju lära känna deras nya ägare väldigt väl och det känns hur bra som helst!! Träffade alla innan valparna ens var födda så det har varit självklart att de skulle flytta. Klart att jag längtar tills jag får se dom igen...men det vet jag ju att jag får!!


Sen har vi ju lille underbara Keno som fortfarande inte har blivit tingad...Han är så fin och hur go som helst! Men men jag har ingen brådska, det viktigaste är att han får ett bra hem.


På bilden är det Oskar och Wille.

Ha det bra allesammans och var inte så fega att kommentera.... ;-) lite feedback hade ju inte gjort något.

 
 
Ingen bild

Stures mormor

5 juni 2009 09:11

Sture är en busig, orädd liten prins! Det är fantastikt att se när vår Stors Munsterländer, Asta leker med Sture. Hon gör sig så liten som möjligt och Sture går till atack, de har väldigt roligt tillsammans!
Sture äter bra morgon o kväll, men middagsmålet hoppar han över ibland. Jag tycker han dricker dåligt!?
Han växer, och har blivit mycket lurvigare. Allt är bra, och jag vet nu att Tora får en supertrevlig hund!
Trevlig helg!

 
Ulrika

Ulrika

5 juni 2009 12:41

Åh härligt att höra att det är fullt ös på Sture! Vad skönt att det funkar så bra med Asta.

Dricker dåligt?? Ja kanske behöver han inte dricka mer än han gör med tanke på hur mycket vatten han får i sin blötade mat.

Ja du pälsen växer i en faslig fart, men ni vet ju vart ni ska åka för och få honom klippt ;-)

Trevlig helg på er också och pussa lille Sture från oss!

http://www.optimalflex.se

 
Ingen bild

Ellie

5 juni 2009 21:03

Idag fick wille vara med storbror vid vetrinären för vaccination jag tog dom på olika datum ändå och bikade samtidigt tid för lilleman de hade bara ledigt den 16/6 men det borde väl funka ändå?
Nytt shampoo lurade vetrinären på mig sen blev det lite fler leksaker också..
Wille han äter bättre än bra när han ätit upp sin mat vill han gärna äta mer hihi lilla sumo. Vilken fin bild på två av mina favorit killar!
Hoppas ni får en härlig helg och att ni får mycket bättre väder än vad detr är här på lilla ön för det bara regnar och tråkar sig :(
många kramar

 
Ingen bild

Eva

7 juni 2009 21:26

Vilken fin bild! Hoppas ni haft en fin helg. Kramar från oss!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards