Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Med dunder och brak

Av Ulrika Skoog - 30 januari 2009 13:00

Kom influensan....förkylningsinfluensan....Lill killen hade feber i nio dagar och jag har åkt på dubbel öroninflammation med en sprucken trumhinna. Kan säga att pigg är det sista jag är!

Tur att mannen i huset fortfarande klarat sig!! Annars hade det stått helt stilla här hemma....


Under tiden har vi haft Ellenor med Melker på besök från Gotland, detta var sen länge planerat och i fredags när dom kom mådde jag jätte bra....vi som inte setts på jätte länge! Sen i lördags natt vaknade jag med 40 graders feber.....SUCK!!

Vi hann iaf med lite grann... Ellie har blivit en fena på att bada och klippa Melker så det gjorde hon här med bevakning av den stränga uppfödaren...hahaha!! Nej jag klippte den ena sidan och Ellie den andra....han blev så fin så.....Han har en helt underbar päls, tät, sträv och riktigt mörk blå!! Tyvärr kom min trötta hjärna inte ihåg att fota honom.....


Ginza verkar må bra och det är nu två veckor sedan första parningen...hmmm måste ta och mäta henne!


Nu är det åter till sängen som gäller, måste bli frisk snart!!!

Åter kommer med mått på liten fröken!!

 
 
Ingen bild

Kerstin Forsberg

3 februari 2009 18:24

Krya på dig Ulrika!
Och lycka till med kommande valpkull.
Önskar Kerstin och tre goa hundar.

 
Ingen bild

Ellie

12 februari 2009 10:44

haha jo såren från piskan är fortfarande kvar hihi.. nej skämt åsido.
jag hade jätte trevligt och tackar så mycket för alla dina fina ord och för att ni vågar släppa in en galen gotländska i erat hem! Ni har en alldeles speciell plats i mitt hjärta!
många kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards