Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

Vi har valpar!

Av Ulrika Skoog - 20 maj 2012 20:29

Den 3 maj föddes tre ljuvliga Bedlington flickor på kennel Optimal Flex. Efter: Skybar Explosive Shareware aka Tova, DNA 1,1 a,a och den engelske importen SE UCH DKUCH INTUCH Rivendown Gandalf The Grey aka Riven, DNA 1,1 a,c. Inavel 0 % Vilka små fantastiska valpar det blev! Så nöjd så nöjd!


Här kommer bilder på föräldrarna.

Tovan ovan.

   

Riven.


De små är otroligt pigga och runda, nu börjar dom låta mer och mer och det är en fröjd att följa dom!

Här är dom fem dagar gamla!


 

Och här ungefär två veckor! 

     

Visst är dom helt ljuvliga?

// Ulrika, kennel Optimal Flex

   

  
 

 
 
Ingen bild

Carina

22 maj 2012 09:54

Hej Ulrika!

Grattis till valparna:) Har spanat in på bloggen o undrat hur de går för er. Måste vara en härlig tid nu hemma hos er. Må så gott!

MVH/Carina

 
Ingen bild

Ulrika

22 maj 2012 19:55

Hej Carina!
Tack så mycket, ja det är en ljuvlig tid nu!
Dags för ett besök kanske? :)
Må så gott du med!

Mvh Ulrika

 
Ingen bild

Carina

23 maj 2012 02:29

Hej!
Jomen gissa om jag inte är sugen på ett besök? Synd att det är en bit att åka! Mitt huvud virvlar av framtida valpplaner, och att se dessa små gör att jag längtar till det är dags. Har en del funderingar som jag mailar till dig endera dan:)

MVH/Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika Skoog - 9 april 2013 09:58


  Föräldrar; SE UCH Blå Skuggand Joystick Swing * SE UCH Arc-en-ciel A Perfect Day.   Hane blå: Optimal Flex Edward Scissorhands Tik blå: Optimal Flex Dark Shadows Tik sand: Optimal Flex Finding Neverland.   Visst är dom fina? En val...

Av Ulrika Skoog - 17 juli 2012 13:37

Igår kom Thor och Michaela och hämtade sin lilla flicka! Enligt rapport gick det bara bra att köra hem till Malmö. Känns härligt att veta att de små är älskade och efterlängtade! Stort lycka till, vi ses snart igen! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:55

Ja vår alldeles egna fröken får vi ju inte glömma, igår fick hon en liten liten promenad i koppel, ja det gick bättre än förväntat.     Livet är fint och jag är en otroligt stolt uppfödare! // Ulrika ...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:47


Tänk att mina fina valpar hittat så fina hem. Tidigt i våras var Thor och hans sambo Michaela här och hälsade på, vi fikade och pratade hund! Tiden gick och dom berättade att dom nog skulle vänta ett tag med valp, helt förståligt man ska ha tiden...

Av Ulrika Skoog - 6 juli 2012 10:43

I tisdags flyttade Optimal Flex Sleepy Hollow aka "Astrid" med sin nya familj till Göteborg. Tora och jag har haft kontakt länge och nu äntligen fick hon sin alldeles egna Bedlington flicka. Astrid verkar ha det jättebra och jag har fått fina rap...

Ovido - Quiz & Flashcards